מהו הערך האמיתי של זהב?

יכול להיות שיש לכם במגירה שרשרת זהב ישנה, אולי קרועה, טבעת של סבתא או צמיד ואתם אפילו לא מודעים לערכם. זהב, איכותי, נקי ושהקראט שלו עולה על 9, יכול להיות יקר. גם אם השרשרת קרועה או הסוגר שלה מפורק, עדיין אין משמעות הדבר כי ערכו של הזהב, חומר הגלם ממנו היא עשוה, יורד. אז כמה עולה זהב?

קניית זהב – הערך אמיתי של זהב בשוק

ערכו של זהב נמדד לפי פרמטרים קבועים וידועים מראש. זהב הוא מתכת אשר נסחרת גם היום, ממש כמו מסחר בניירות ערך, מטבע חוץ או נדל"ן. כדי לאמוד את כמות הזהב המצויה בחומר משתמשים ביחידת מידה הנקראת קראט. לא ניתן לעבד זהב טהור לחלוטין לכדי מטבע, מטיל או תכשיט מאחר ומתכונתו הגולמית הוא רך מדי. לצורך כך מערבבים אותו עם סגסוגת – רכיבים של מתכות נוספות, למשל נחושת. זהב איכותי ו"כמעט" טהור הוא כזה המכיל יותר זהב ופחות סגסוגת. לכן, המושג קראט מצביע על כמות הזהב במצויה בתערובת. הכמות המזערית ביותר תהיה זהב תשעה קראט, שאיכותו גם ירודה יותר ואף מחירו נמוך יותר.

לעומתו, זהב של עשרים וארבעה קראט הוא זהב בו מצויה פחות מהסגסוגת והרבה יותר זהב, קרוב למאה אחוזים. על פי חוקי המדינה, כל פריט העשוי זהב חייב להכיל חותמת המעידה על מספר הקראטים המצוי בו. חותמת זו היא באישור מכון התקנים. אם כך, מחירו של זהב נקבע על פי מספר הקראטים שבו, המעידים על קיום זהב בכמות זו אחרת. נתון נוסף המשפיע על מחירו של זהב הוא משקלו. מחיר זהב נקבע על ידי עלות לגרם זהב.

את השקילה מבצעים במשקל מיוחד ומדויק המודד את הזהב בלבד. כלומר, אם אתם רוצים להבין את מחירה של טבעת זהב שברשותכם והיא משובצת יהלומים או אבנים טובות אחרות, משקלן לא יכול להכלל במשקל הזהב וצריך לשקול אותו כיחידה עצמאית ונפרדת.

אז כמה זה עולה זהב?

למרה המזל וגם הנוחות, מחיר זהב הוא דבר יציב ומשתנה לפי מדדים, ממש כמו ערכו של מטבע כזה או אחר. אז יש לכם זהב ואתם יודעים כמה קראט יש בו ואתם גם בטוחים במשקלו המדויק. כל שעליכם לעשות הוא לבדוק במחירון הזהב העולמי המצוי באתרים רבים ברחבי האינטרנט וגם אצל בעלי מקצוע וסוחרי זהב. המחירון מתעדכן ללא הרף ומציג תמונה עדכנית ובעיקר אמינה של מחיר הזהב. שווה לבדוק, מי יודע, יכול להיות שאתם יושבים על מכרה של זהב, תרתי משמע.

ממכירה ועד השקעה – מכירת זהב או קניית זהב איפה אתה עומד ?

רבים צוברים זהב במהלך השנים. זה יכולה להיות ירושה שקיבלו מהסבתא או מההורים, תכשיט שקנו במהלך החיים או מטבע זהב שהתגלגלה לידיהם. לעתים התכשיטים הם מיושנים ואולי יש להם ערך סנטימנטלי אולם אינם מספיק אטרקטיביים כדי לענוד אותם. מה שקורה הוא כי הפריטים נטמנים במגרה, אולי בכספת ולרוב אין נותנים עליהם את הדעת. וחבל. יכול להיות שאתם זקוקים לכסף מזומן ואינכם יודעים מהיכן להשיג אותו.

כל זאת בעוד שממש מתחת לאפכם, או מתחת למיטה שלכם, מצויים פריטי זהב שיכולים לשנות את פני התמונה כולה.עכשיו, כשאתם מבינים כיצד לאמוד את מחירו של הזהב שברשותכם, אתם יכולים לגלות שזה עשוי להיות מוצא מהיר ושימושי לבעיית מזומנים או פשוט כי הגיע הזמן לעשות סדר בחפצים שברשותכם ואם על הדרך גם תוכלו להרוויח מזה, מה טוב.

יתרה מכך, באפשרותכם למכור את הזהב שברשותכם באופן נוח וללא טרחה מיוחדת מצדכם. ישנם חברות שרוכשות זהב ובכסף מזומן, לאחר שנאמדים איכותו וערכו. חברות אלו שולחות נציג היישר אל ביתכם, או לכל מקום אחר הנוח לכם, מצפון ועד דרום ובמהירות רבה. הנציג קונה זהב מכם, והעסקה נחתמת בכסף מזומן שעובר לידיכם תמורת הזהב אשר ברשותכם.

אם אתם דווקא מהצד השני, קרי אלו המעוניינים להשקיע בזהב, חשוב להבין כי זהו אפיק בטוח להשקעה. ערכו של הזב יכול לנוע מעלה ומטה, אולם בסופו של יום מדובר בהשקעה יציבה, בטוחה ועם ערך גבוה, למרות התנודות שייתכנו בו. זהב נסחר מזה מאות בשנים והוא נכס ששווה להשקיע בו. אם אתם מעוניינים להשקיע את כספכם ומתלבטים באיזה אפיק לבחור, שקלו השקעה בזהב. זו יכולה להיות השקעה משתלמת ביותר.

קבל הצעת מחיר אטרקטיבית במיוחד

054-8303162 חייג עכשיו
דילוג לתוכן