מחיר אונקיית זהב

 הזהב, המתכת הנדירה שהניעה מהלכים היסטוריים בכל העולם, הפנטה מלכים, סנוורה נסיכות, שלחה גנרלים לקרבות עיקשים ומיליונים לתור אחריה בעבודת פרך בנהרות בין צוקים רחוקים, מניעה עד היום המונים בעולם כולו. ההיסטוריה של הזהב הולכת יד-ביד עם ההיסטוריה האנושית, לפחות המערבית, ועד היום

מחירי הזהב בישראל

מחירי הזהב בישראל

מתבצע סחר במטבעות זהב, אונקיות זהב, ובמטבעות עתיקים שנמצאים מעת לעת בחפירות או אפילו בשוד של קברים מהעולם הישן. ישנן עדויות לשימוש בזהב כבר במצריים העתיקה בסביבות 2600 לפני-הספירה.

כיום הזהב נסחר במחירים משתנים בין סוחרי זהב, סוחרי תכשיטים, וכמובן – הבורסה. אבל איך השוק הזה עובד, מי קובע את המחיר, ואיך אדם קונה זהב? מה זה קראט ואיך כל השוק הזה עובד?

קראט, זהב טהור, ומחירי השוק

זהב טהור לא תמצאו בתכשיטים שלכם, כולל בירושה מהסבא והסבתא. הקראט (או קרט) המפורסם הינו יחידת המידה המקובלת לאחוזי הזהב הטהור במתכת שאתם מחזיקים, כאשר הטהור, כלומר מאה אחוז זהב (99.9%), הוא בעצם 24 קראט, עם דרגת טוהר של  (999 – כי סימון זהב מקובל בישראל הוא באלפיות). 12 קראט אומר שחמישים אחוז מהסגסוגת הינו זהב טהור, בדרגת טוהר של 500. בתקן הישראלי לא ניתן לקרוא לסגסוגת – זהב – עם היא בעלת ריכוז הנמוך מתשע אחוז של זהב.

כבר אמרנו כי הזהב צועד עם ההיסטוריה האנושית יד-ביד, ועד היום, מחיר אונקיה זהב נקבע לפי מערכת חישוב משקל מימי האימפריה הרומית – "שיטת טרוי". בשיטה זו משקלה של אונקיית זהב הינו 31.1 גרם, ומחירי הזהב שמדברים על אונקיה מדברים בדיוק על זה. מחיר הזהב משתנה כל יום, פעמיים ביום, בצורה מסורתית מאז נפתחה בלונדון הבורסה למסחר בזהב ע"י משפחת רוטשילד.

כיצד נקבע מחיר הזהב?

 מדי יום ביומו נפגשים לשיחת-וועידה טלפונית חמישה נציגים משתנים מהבורסה למסחר בזהב אשר בלונדון, ומתחילים בדיון קבוע. מטרתו של הדיון הוא קביעת שער אשר יניע את השוק, שכן הם מהווים נציגים של קונים ומוכרים של זהב, והם בעצמם לרוב מושקעים בזהב. קביעת המחיר נובעת מחיפוש אחר מחיר אשר יוכל לתמוך בביצוע עסקאות בסכום הגבוה ביותר. לא מדובר במחיר הגבוהה ביותר לזהב, אלא בהעברות הסכומים הגבוהים ביותר, כלומר המסחר הענף ביותר בו בוצעו הכי הרבה עסקאות, או העסקאות הגדולות ביותר.

קביעת המחיר הראשונה מתבצעת לפני פתיחת המסחר בבורסה, אך מחיר הזהב משתנה במהלך יום המסחר בעוד שיחה שכזו, אשר מטרתה היא לגשר על פער בשעות המסחר בין הבורסות האמריקאית והבריטית. לכן, באותו המקום בשעה קבועה מדי יום נפגשים חמשת הנציגים המשתנים וקובעים שער חדש לאותו היום בכדי לתת מענה לפתיחת המסחר האמריקאי. מחירי הזהב בשני המקרים נקבעים בשער בריטי (פאונדים), אמריקאי (דולר) ואירופאי (היורו).

מימון התמיכה בשוק הזהב, כלומר בניהול שלו, מגיע מהסוחרים בזהב, ומתבטא בתוספת של 20 סנט אמריקאי על כל אונקיה בה הוא סוחר. וכך, משחר ההיסטוריה ועד ימינו אנו, הזהב מגלגל את המסחר ומפעיל את השווקים העולמיים.

קבל הצעת מחיר אטרקטיבית במיוחד

054-8303162 חייג עכשיו
דילוג לתוכן