קניית מטבעות זהב

הזהב, כידוע, הוא חומר חזק במיוחד ונחשק בכל רחבי כדור הארץ. באמצעות הזהב מיוצרים תכשיטים, מכונות, רהיטים ובעבר אפילו מטבעות זהב. כיום, ניתן למכור את הזהב וליהנות מרווח משמעותי במידה ואין בו כל שימוש אחר. בנוסף לזה, במידה ומוכרים מטבעות זהב, ניתן ליהנות מרווח גדול עוד יותר בשל היותם נדירים ובעלי ערך היסטורי. אם כן, כיצד מזהים מטבע זהב שווה ערך וכיצד ניתן להעריך את שוויו?

הערכת זהב

זהב, בעיקרון, מוערך באופן שווה עבור כל סוגי התכשיטים והפריטים, בין אם מבצעים קניית מטבעות זהב או מוכרים רהיט מסוגנן ומעוטר עם זהב. הערכת שווי כללי פועלת על פי שני פרמטרים עיקריים: משקל וקראט. ככל שהחיבור בין שני המשתנים הללו מגיע אל סכום גבוה יותר – כך גם המחיר יעלה בהתאם.

ראשית, יש צורך לבחון את צפיפות הזהב באמצעות חריטות ובדיקות נוספות, כאשר הרמה הגבוהה ביותר היא 24 קראט והנמוכה ביותר היא 9. לאחר מכן, יש לשקול את הזהב, כאשר כל גרם חשוב. בסוף הבדיקות וקבלת הנתונים על משקל וקראט, הגיע הזמן לבחון את המחיר.

כעת, מומלץ לפנות אל המחירון העולמי המציג את מחירו של הזהב על פי קראט וגרם בודד. באמצעות המחירון ניתן לחשב את המחיר המדויק או אפילו להשתמש במחשבונים ייעודיים המשקללים את כל הנתונים ומציגים מחיר סופי.

מטבעות

בעולם המטבעות, זה אכן עובד כך ובתוספת של כמה שלבים נוספים. כך למשל, בכדי להעריך את מחירו של המטבע יש צורך גם בזיהוי המקור ההיסטורי אשר יכול להניב תשואה משמעותית יותר מגרמים רבים של זהב בתכשיט או רהיט.

חשוב לציין, כי ישנם מטבעות סחירים המאפשרים רכישה באמצעותם, כמו המטבעות הבריטיים הפופולאריים ולעומתם גם מטבעות שאינם סחירים אך יכולים להיות שווים הרבה יותר בשל ערכם עבור האספנים. עוד פרט חשוב, הוא מצב מטבעות הזהב.

זהב הוא כמובן חומר חזק ועמיד למדיי אשר שורד למשך אלפי שנים, אך גם הוא עשוי להתבלות ובמידה ולא שומרים עליו הוא עלול לאבד מערכו בעת המכירה. לכן, מומלץ לתחזק את המטבעות ולשמר אותם במצב חדש ליום בו יהיה בהם שימוש למכירה.

בדיקה מקיפה

מטבעות זהב, אפילו הפופולאריים והנפוצים שבהם, כמו המטבעות הבריטיים, עשויים להגיע לסכומים של 300$ למטבע אחד בלבד ואף יותר מכך. בנוסף לזה, במידה והמטבע הוא נדיר והיסטורי הרבה יותר, כמו מטבעות מתקופות מסוימות בארצות הברית או מטבעות מרומא העתיקה, כמות הזהב יכולה להיות באותו משקל, אך המחיר יעלה לעיתים אפילו מעל ל-1000$ עבור מטבע אחד בלבד.

באופן הזה, היותו של המטבע עשוי זהב רלוונטית בעיקר בשל יוקרתו אך לא מהחומר עצמו, מכיוון שמשקל הזהב יוכל להניב 200-300 ₪ אך יוקרתו של המטבע תניב מחיר גבוה הרבה יותר. אם כן, בכדי לזהות את ערכו של מטבע זהב יש צורך ראשית לבחון את הקראט והמשקל מול המחירון העולמי המעודכן.

לאחר מכן, חשוב מאוד לבחון גם את קשרו ההיסטורי של המטבע, כאשר מטבעות נדירים ומתקופות משמעותיות יותר, יביאו לכדאי מכירות יקרות במיוחד.

קבל הצעת מחיר אטרקטיבית במיוחד

054-8303162 חייג עכשיו
דילוג לתוכן